MENOPAVZA – HORMONSKO NERAVNOVESJE

MENOPAVZA – HORMONSKO NERAVNOVESJE

Menopavza je velika prelomnica v ženskem življenju, kar pomeni, da se menopavza prične z zmanjšano tvorbo hormonov. Hormoni imajo pomemben vpliv na žensko telo. Posledično se spremenijo trajanje, pogostost in intenziteta menstrualnih krvavitev. Na začetku postanejo neredne, postopoma pa popolnoma prenehajo. 

Menopavzo imenujemo tudi klimakterij, izvira is stare grščine in pomeni čas od zadnje menstrualne krvavitve. Povprečna starost, ko ženska stopi v menopavza je 50 let. Menopavza je del ženskega življenja, tako kot pubrteta. Je normalen in neizogiben fiziološki proces staranja in nikakor ni bolezen. 

Menopavzo razdelimo na 3 faze: 

Premenopavza: prvi znaki se pričnejo okoli 40 leta, so blagi in pogosto spregledani oz. jih ne pripisujemo menopavzi. Prične se 5-10 let pred zadnjo menstruacijo, navadno med 40 in 45 letom. Tvorba hormonov postopoma usiha, ciklusi postanejo neredni.

Perimenopavza: Prične leto pred in konča leto po zadnji menstruaciji. Jajčnika se skrčita, koncentracija estroga in progesterona niha. 

Postmenopavza: sledi neposredno perimenopavzi in navadno konča pri 65.letu. To obdobje traja približno 12 let. V tem obdovju jajčnika proizvajta veliko manj estrogena in ni več progesterona, zato se jajčna celica ne more več sprostiti. 

Med menopavzo se zmanjša vsebnost estrogena, ki vodi v povečano tveganje za osteoporozo in arteriosklerozo. Za preprečitev nastanka osteoporoze, lahko vsak dan zaužijete dovolj kalcija in se redno gibate. 

Simptomi menopavze:

Suha koža in sluznice (npr. Vaginalna suhost, suho oko), bolečine med spolnim odnosom, bolečine ss klepih, zmanjšan libido.

Občutki depresije in tesnobe, vročinski valovi, povečano znojenje, spremenjena porazdelitev telesnega maščeva, povečanje telesne mase.

Slaba koncentracija, utrujenost, motnje spanja, spremembe v razpoloženju, razdražljivost.

Kako si lahko pomagamo?

Uravnotežena prehrana, ki vsebuje raznoliko sadje in zelenjavo ter omejuje vnos maščob in sladkorja,

Dovolj spanja in počitka,

Sprostitvene tehnike (joga, meditacija),

Telesna dejavnost,

Rastlinski pripravki..

Rastlinski pripravki, ki pomagajo pri lajšanju menopavznih težav.

Izoflavoni črne detelje – pozitivno vplivajo na hormonske procese v ženskem organizmu. Imajo pomembno vlogo v vseh treh fazah menopavze. 

Sojini pripravki – vsebujejo izoflavone iz soje, to so ženskim spolnim hormonom podobne snovi, ki ugodno vplivajo na zdravje in dobro počutje. 

Izvlečki grozdnate svetilke – so namenjeni lajšanju navalov vročine, znojenja, razdražljivosti.

Čajni pripravki – vsebovati morajo baldrijan, žajbelj, bela omela, isladnski lišaj. Delujejo pomirjevalno, zmanjšujejo potenje in uravnavajo nihanje krvnega tlaka. 

Za izbiro prehranskega dopolnila se posvetujte s svojim farmacevtom ali zdravnikom, saj je potrebno poznati sestavo in vsebnost aktivnih snovi. Vsako prehransko dopolnilo deluje drugače na vaš organizem.