KROM

KROM

Krom je oligoelement, ki je nujen za presnovo ogljikovih hidratov, maščob in beljakovin ter ima vlogo pri vzdrževanju normalne ravni krvnega sladkorja. Ko ga primanjkuje, se rado pojavi poželenje po sladkarijah in še zlasti nepotrebna lakota takoj ali kmalu po obrokih, ker je potem razlog za nabiranje čezmerne telesne teže. Ker je vnos kroma s hrano praviloma težaven, je hitra rešitev za težave dodajanje kroma v prehranskih dopolnilih. 

Dieta je ponavadi povezana z razdražljivim razpoloženjem in nestrpnostjo. To ni nič presenetljivega. Navsezadnje se z naporom prepričujete, da bi jedli manj in da bi se povsem držali stran od določenih jedi in kdo z lahkoto prenaša lastne pritiske zoper lastno voljo? Takšna shujševalna kura je muka in resnici na ljubo ni ustrezna rešitev. 

Krom se nahaja v vseh živilih, najbolj v polnozrnatih žitih, mesu, morskih sadežih in kvasu, vendar je problem, da ga obdelava hrane (kuhanje, peka, cvrtje, zamrzovanje) zelo odpravlja. V konzervah kroma sploh ni. Veliko kroma izgubimo pri potenju, pri uživanju sladic. Dejavnik, ki še problematizira vnos kroma iz živil, je staranje, saj črevesna sluznica v drugi polovici srednjih let in v 3. življenjskem obdobju slabše vsrkava vse sestavine hrane in tudi krom- Tako se rado dogaja, da je kroma malo, pa še slabše se vsrkava in problem je tu.

Kako je, če je kroma premalo?

Ko je kroma premalo, se pojavlja čezmerno nihanje krvnega sladkorja, kar posledično vodi v nadležno poležavanje po sladkarijah in zlasati v nepotrebno lahkoto kmalu po obroku. Temu sledi nepotrebno uživanje hrane, ker je potem razlog za čezmerno telesno težo. Omejeno poželenje deluje samodejno in  podzavestno denimo pri gledanju televizije, branju knjige, v sproščenih srečanjih, razgovorih itd. Nepotrebna lakota po obroku pa je pravzaprav tudi povsem nelogična, saj imamo prebavno cev polno, lakota pa terja še in seveda se hrana nima nalagati kam kot v podkožno maščevje. Vsem tem nevšečnostim, kot rečeno, lahko botruje prav pomanjkanje kroma. 

Koliko kroma potrebujemo?

Dnevno rabimo do 200 mikrogramov kroma. Zaradi prej omejenih problemov tega v hrani redkokdaj oziroma praviloma ne dosegamo. Če se nam dogaja to, kar smo opisali prej, potem je vredno pomisliti na pomanjkanje kroma. Najbolj v ospredju so seveda odvečni kilogrami. ker z leti črevesna sluznica bolj leno vsrkava, se zato veča verjetnost, da je kroma premalo.

Dodajte krom k  svoji redni prehrani!

Glede na omejene podatke ni presenetljivo,da krom lahko uspešno pomaga pri hujšanju. Področje je v nekaj desetletjih dovolj raziskovano. Obstaja več oblik kroma v prehranskih dopolnilih: od kromovega klorida, ki je anorganska obliko, prek kromovega pikolinata do kvasne biomase s kromom, ki je najbolj naravna in najbolj učinkovita oblika. Raziskave so pred kratkim pokazale, da je ta zadnja oblika tudi do desetkrat bolj učinkovita od dosedanjih klasičnih oblik kroma. Praksa kaže, da so učinki dodajanja kvalitetnega kroma zelo hitri, pravzaprav takojšni.